środa, 14 grudnia 2011

Voyager cz.I : La Bocca della Verità

Dzisiaj zrobiłam sobie krótką wycieczkę zapoznawczą po Rzymie. Moim pierwszym celem była La Bocca della Verità, czyli Usta Prawdy, o której czytałam bedąc jeszcze w szkole podstawowej. Usta Prawdy to duży marmurowy dysk umieszczony ok. 370 lat temu w przedsionku Bazyliki Santa Maria in Cosmedin (XII w). Sam medalion ma ponad 2000 lat i do dnia dzisiejszego tak naprawdę nie wiadomo kogo przedstawia. Tak jak wielu turystów postanowiłam sprawdzić wiarygodność średniowiecznej legendy, według której usta odrgyzają dłoń osobom mówiącym kłamstwa. W momencie wsuwania ręki do prostokątnej buzi  przeszedł mi zimny dreszcz ze strachu, ale jak widać nie było aż tak źle.


La Bocca della Verità, Rzym


Całą scenerię wyobrażałam sobie trochę inaczej, nie zdawałam sobie sprawy, że znajduje się na skraju zakorkowanej ulicy i że przejezdzałam koło tego miejsca prawie codziennie...


Basilica Santa Maria in Cosmedin XIIw.




Dojazd:
Metro B, stacja Circo Massimo (750m od kościoła)
Autobus nr 23, 81, 95, 170, 280, 715, 716, 780


Adres:
Santa Maria in Comedin
Piazza della Bocca della Verità 18
tel: +39 06 6781419

1 komentarz:

  1. Bylam tam kiedys. Ja tez sobie wyobrazalam to inaczej. Myslalam, ze to jakas specjalna sciana w stylu jakiejs fontanny. Kosciol jest grekokatolicki o ile pamietam.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...