poniedziałek, 26 listopada 2012

Przepis na włoską sałatkę owocową Macedonia


Nie wiem jak Wy, ale ja lubię sobie umilić każdy poniedziałek w jakiś szczególny sposób. Na przykład dzisiaj rano przygotowałam sobie na drugie śniadanie pyszną i zdrową sałatkę Macedonia, najpopularniejszą sałatkę owocową we Włoszech. Po jej zjedzeniu od razu naładowałam się pozytywną energią a na mojej twarzy pojawił się uśmiech. Zapach świeżych owoców przywrócił mi miłe wspomnienia z minionych wakacji, kiedy to codziennie jadłam taką sałatkę siedząc w parku czy na plaży. I pomimo, że sezon letni już przeminął, za oknem jest szaro i zimno, ja staram się ją jeść jak najszczęściej, w różnych wersjach, w zależności od tego jakie mam akurat owoce. Można ją dowolnie modyfikować, ale pamiętajcie, im więcej owoców tym więcej witamin! :)



Sałatka owocowa



Oto mój przepis na jedną porcję:

1 banan
1 jabłko
1 mandarynka
kilka winorgon
łyżeczka cukru
łyżka wyciśniętej cytryny lub sok pomarańczowy


Owocowy mix



Przygotowanie:

Banana i jabłko pokroić w kostkę. Mandarynkę obrać, podzielić na kawałki i przekroić na pół. Winogrona oderwać od gałązki. Kolejno wrzucić do pucharka: banana, jabłko, winogrona i mandarynkę, dosłodzić cukrem  i polać łyżeczką soku z cytryny lub soku pomarańczowego. Calość wymieszać, wstawić do lodówki na 5 minut do lekkiego ochłodzenia i gotowe!


Macedonia

Smacznego! Buon appetito!



Napiszcie czy Wam smakowało i jakie owoce dodajecie do swoich sałatek.


Pozdrawiam!
CATC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...